Τετάρτη, 15 Οκτωβρίου 2014

Έχεις αρνητικούς ανθρώπους γύρω σου; 3+1 tips για να μην σε επηρεάζουν!

Και να μην "ρουφάνε" την ενέργειά σου!
«Κάθε φορά που βρισκόμαστε με την Φανή, φεύγω χάλια. Είμαστε φίλες από το σχολείο, αλλά είναι τόσο αρνητική για τα πάντα που μετά από έναν καφέ μόλις μίας ώρας νιώθω σαν κάποιος να έχει ''ρουφήξει'' όλη μου την ενέργεια. Και το ίδιο συμβαίνει με τον συνάδελφο από το γραφείο που συνεχώς γκρινιάζει για όλα: επειδή βρέχει, επειδή έχει ήλιο, επειδή έχει πολλή δουλειά, επειδή δεν έχει καθόλου δουλειά... Τον συναντάω στο φωτοτυπικό για 3' και γυρίζω στο γραφείο μου χωρίς καθόλου διάθεση για οτιδήποτε». Αρνητικά άτομα μπορεί όλοι να έχουμε στη ζωή μας. Γιατί όμως συχνά νιώθουμε ότι ακόμα και λίγη ώρα μαζί τους είναι αρκετή για να εξαφανιστεί η δική μας καλή διάθεση;

ΘΑ ΠΑΤΗΣΕΙΣ ΦΡΕΝΟ Ή ΓΚΑΖΙ;


Το να συναναστρέφεσαι ανθρώπους που βλέπουν συνεχώς το ποτήρι μισοάδειο δεν είναι καθόλου εύκολο. Όταν κι εμείς οι ίδιες χρειάζεται να καταβάλλουμε προσπάθεια για να βλέπουμε τη θετική πλευρά των πραγμάτων, η απαισιοδοξία, ο κυνισμός και η δυσπιστία αυτών των ατόμων μπορούν εύκολα να γίνουν μεταδοτικά, παρασύροντάς μας σε έναν μονόδρομο με κατεύθυνση πάντα προς τα κάτω.

Όταν, για παράδειγμα, έχεις πάρει την απόφαση να ψάξεις επιτέλους για μια άλλη δουλειά γιατί σε αυτή που είσαι ούτε καλά αμείβεσαι ούτε παραγωγική νιώθεις ούτε καλές σχέσεις έχεις με τους συναδέλφους σου, το τελευταίο πράγμα που χρειάζεσαι είναι μια φίλη (ή ακόμα χειρότερα, μια μαμά ή έναν αδελφό) που σου λέει: «κάτσε εκεί που είσαι, αποκλείεται να βρεις κάτι καλύτερο, παντού τα ίδια χάλια είναι...». Ειδικά όταν θέλεις να κάνεις για εσένα εκείνο το ένα βήμα παραπέρα, οι αρνητικοί άνθρωποι στη ζωή σου μπορούν να βάλουν φρένο στην δική σου αναζήτηση όσων σε κάνουν πιο ευτυχισμένη και χαρούμενη.

Διότι τα αρνητικά άτομα:

1. Ταΐζουν τις αμφιβολίες μας.
Όλες μας παλεύουμε καθημερινά με εκείνες τις φωνούλες στο μυαλό μας που μας λένε ότι τα όνειρά μας είναι άπιαστα και ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε να κάνουμε στη ζωή μας τις αλλαγές που θέλουμε. Σαν να μην έφταναν αυτές, οι δικές μας δεύτερες σκέψεις, κάθε αρνητικός άνθρωπος στη ζωή μας λειτουργεί σαν μεγάφωνο γι' αυτούς τους ψίθυρους.

2. Επιβεβαιώνουν τους φόβους μας.
Όπως και με τις αμφιβολίες, ο αρνητισμός κάποιων ανθρώπων μάς επιβεβαιώνει ότι καλά κάνουμε και φοβόμαστε... Ο φόβος όμως είναι ο νούμερο ένα λόγος για τον οποίο δεν κυνηγάμε τα όνειρά μας.

3. Μας αποσπούν την προσοχή.
Όταν έχεις αποφασίσει να κάνεις κάτι που θα σε φέρει πιο κοντά στην ευτυχία, όποιο βήμα κι αν είναι αυτό, το σίγουρο είναι ότι χρειάζεται ένα πλάνο, οργάνωση, έρευνα... Οι αρνητικοί άνθρωποι τραβούν την προσοχή μας από όλα αυτά και μας κάνουν να εστιαζόμαστε στους φόβους και τις αμφιβολίες, σε όλα τα «και αν...».


ΠΩΣ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙΣ ΘΕΤΙΚΗ: 3+1 TIPS

Αν αποφασίσουμε ότι στη ζωή (και στα όνειρά μας) δεν έχουμε χώρο για αυτά τα άτομα, η αυτονόητη λύση μοιάζει να είναι απλή: «φεύγεις ή μένεις». Αν πρόκειται απλώς για μια κακότροπη πωλήτρια, τα πράγματα είναι πράγματι εύκολα. Απομακρύνεσαι και το θέμα λήγει εκεί. Τι γίνεται όμως όταν αυτά τα άτομα είναι μέσα στη ζωή μας; Είναι ο γονιός μας, μια φίλη μας με την οποία έχουμε μεγαλώσει μαζί και θέλουμε να είναι μέρος της ζωής μας, μια συνάδελφος με την οποία θέλοντας και μη περνάμε τα ¾ της μέρας μας;

Σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν τρόποι να «θωρακίσεις» τον εαυτό σου ώστε να μην αφήνεις να σε επηρεάζει ο αρνητισμός των άλλων:

1. Μην το παίρνεις προσωπικά
Ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά που έχουν όλοι οι αρνητικοί άνθρωποι είναι η κριτική. Ασκούν κριτική στα πάντα: από τον καιρό και το πώς οδηγούν οι άλλοι, μέχρι το όνειρό σου να κάνεις το ταξίδι στην Κούβα που πάντα ονειρευόσουν. Σκέψου όμως ότι ο αρνητισμός τους οφείλεται στους δικούς τους φόβους και στον δικό τους τρόπο να βλέπουν τα πράγματα. Οι είκοσι λόγοι για τους οποίους η κολλητή σου πιστεύει ότι είναι πολύ επικίνδυνο να πας μόνη σου με ένα γκρουπ αγνώστων στην Κούβα είναι οι δικοί της είκοσι λόγοι να μην κάνει εκείνη αυτό το ταξίδι. Δες αν κάτι από αυτά που σου λέει μπορεί πράγματι να ισχύει και διάγραψε τελείως τα υπόλοιπα...

2. Τράβηξε τη διαχωριστική γραμμή
Ο Αμερικανός συγγραφέας και επιχειρηματίας Τζιμ Ρον είχε πει πως «είμαστε ο μέσος όρος των 5 ατόμων με τα οποία περνάμε τον περισσότερο χρόνο μας». Πράγματι, αν περνάμε τις περισσότερες ώρες της ημέρας μας με αρνητικούς ανθρώπους ή/και τα περισσότερα άτομα του περιβάλλοντός μας ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, τότε σίγουρα είναι πιο δύσκολο να συνεχίσουμε να βλέπουμε το ποτήρι μισογεμάτο. Γι' αυτό, περιόρισε όσο μπορείς και χρειάζεται το χρόνο που περνάς με αυτά τα άτομα – ειδικά αν έχεις αντιληφθεί ότι μαζί τους δεν νιώθεις καλά. Βρες τα όριά σου και τήρησέ τα: μέχρι πόση ώρα μπορείς να είσαι με μια φίλη σου που είναι αρνητική, χωρίς αυτό να επηρεάσει τη δική σου διάθεση; Αν πρόκειται για κάποιο συνάδελφο με τον οποίο χρειάζεται οπωσδήποτε να συνεργαστείς, όρισε το χρόνο που θέλεις να διαρκεί κάθε συνάντηση ή τηλεφώνημα, αλλά και τα θέματα που θα συζητήσετε – δεν υπάρχει κανένας λόγος να μιλήσεις μαζί του για την οικονομική κατάσταση στη χώρα, εκτός κι αν αυτό αφορά πράγματι τη συνεργασία σας...

3. Δες αν και μέχρι πού μπορείς να βοηθήσεις
Σίγουρα έχεις νιώσει πως τα άτομα που βλέπουν τα πάντα μαύρα ή έστω, διακρίνουν μερικές αποχρώσεις του γκρι, θα αισθάνονταν καλύτερα αν βίωναν περισσότερη αγάπη στη ζωή τους. Και πράγματι, είναι πολύ όμορφο να προσφέρεις σε κάποιον που έχει ανάγκη. Όμως τα όρια και σε αυτή την περίπτωση είναι καθοριστικά: αν η κολλητή σου σού παραπονιέται συνέχεια και εσύ είσαι πάντα εκεί να την ακούσεις (και αν έχεις αρχίσει να νιώθεις ότι δεν το θέλεις πια αυτό), δεν πρόκειται να τη βοηθήσεις να δει τα πράγματα από άλλη οπτική. Απλώς θα γίνεσαι ο κυματοθραύστης στον οποίο θα συνεχίσουν να σκάνε ορμητικά τα κύματα του αρνητισμού της – και ίσως να σε παρασύρουν κι εσένα. Αν όμως ξέρεις πως δεν είναι ευχαριστημένη με τη δουλειά της και ακούσεις για μια κενή θέση που θα της ταίριαζε, μη διστάσεις να της το πεις. Μπορεί πράγματι να κάνει τη διαφορά.

4. Ανάλαβε (μόνο) τις δικές σου ευθύνες
Καθένας μας είναι υπεύθυνος για τον δικό του εαυτό. Όσο κι αν θέλεις να βοηθήσεις το σύντροφό σου να αρχίσει να βλέπει τα πράγματα πιο θετικά, δεν μπορείς να πάρεις εσύ την απόφαση για εκείνον. Οι έρευνες έχουν δείξει πως όχι μόνο είναι μάταιο αλλά λειτουργεί και σαν μπούμερανγκ το να προσπαθούμε να δείξουμε στον άλλο ότι το πώς βλέπουμε τα πράγματα έχει να κάνει με τον τρόπο που τα ερμηνεύει καθένας μας. Ένα αρνητικό άτομο σπάνια είναι ανοιχτό στο να ακούσει την άλλη, θετική, πλευρά και αν του πεις, για παράδειγμα, πως πιστεύεις ότι θα του ήταν χρήσιμο να αλλάξει οπτική, αυτό θα κάνει τα πράγματα ακόμα χειρότερα: είναι πολύ πιθανό να σκεφτεί πως όλοι, ακόμα και εσύ, είναι εναντίον του... Αυτό όμως που μπορεί πράγματι να κάνει τη διαφορά είναι να συνειδητοποιήσεις ότι εσύ είσαι υπεύθυνη για τη δική σου ευτυχία και οι άλλοι για τη δική τους. Κι ο καλύτερος τρόπος να εκδηλώνεις τη θετική σου στάση είναι να τη διατηρείς, ειδικά όταν βρίσκεσαι με κάποιο αρνητικό άτομο. Δείξε με τη συμπεριφορά σου πως δεν βρίσκεις κανένα λόγο να είσαι μόνιμα καχύποπτη. Αν ο άλλος κάνει κάποιο κυνικό σχόλιο για τον δικό σου (θετικό) τρόπο να βλέπεις τα πράγματα, αγνόησέ το (θυμήσου, μην το παίρνεις προσωπικά!) και πες απλά «ας δούμε πώς θα βγει αυτό» ή «θα το ρισκάρω». Με τον καιρό, υπάρχουν πολλές πιθανότητες το παράδειγμά σου να δώσει και στον άλλο την ευκαιρία να βλέπει τα πράγματα πιο αισιόδοξα.

Μπορείς να διαβάσεις το blogpost και στο queen.gr!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου